obec@vitanov.cz
469 311 661
Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní.
Správní poplatek: 30 Kč za ověření jednoho podpisu
Vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie (vidimovaná listina) se doslova shoduje s předloženou listinou.
Správní poplatek: 30 Kč za ověření 1 stránky listiny
Upozornění !!
Vidimací a legalizací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených na listině ani jejich soulad s právními předpisy. Úřad za obsah listin neodpovídá.
Občan ČR může mít jen jedno místo trvalého pobytu na našem území a to v objektu, který je určen pro bydlení nebo individuální rekreaci a je označen číslem popisným nebo evidenčním.
Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu, ani k vlastníkovi nemovitosti. Právo užívat objekt (byt, dům, část domu apod.) vyplývá například z vlastnictví objektu, nájemního práva, členství v družstvu, věcného břemene užívání a podobně. Trvalý pobyt je pouze evidenční údaj, nikoliv právo.
Občan hlásí změnu trvalého pobytu osobně na úřadě v místě nového trvalého pobytu.
Při změně trvalého pobytu se platí správní poplatek v hotovosti ve výši 50 Kč.
Musíte doložit platný český cestovní pas, doklad o oprávněnosti užívání bytu ( výpis z katastru nemovitostí, kupní smlouvu zaregistrovanou katastrálním úřadem nebo nájemní smlouvu). Pokud nejste vlastníkem bytu nebo domu, musí Vám vlastník nebo nájemce dát souhlas k přihlášení osobně na ohlašovně nebo na základě ověřené plné moci.
Musíte doložit osvědčení o státním občanství ČR, doklad totožnosti a doklad o oprávněnosti užívání bytu nebo domu ( výpis z katastru nemovitostí, kupní smlouva zaregistrovaná katastrálním úřadem nebo nájemní smlouvu). Pokud nejste vlastníkem bytu nebo domu, musí Vám vlastník nebo nájemce dát souhlas k přihlášení buď osobně na ohlašovně evidence obyvatel nebo na základě ověřené plné moci .
O zrušení trvalého pobytu rozhoduje ohlašovna na základě podané písemné žádosti oprávněné osoby a prokázání splnění podmínek pro zrušení trvalého pobytu.
Podmínky jsou dvě, první je zánik užívacího práva občana k objektu nebo jeho vymezené části a druhá je neužívání tohoto objektu nebo jeho vymezené části občanem.
Při stěhování nezapomeňte odhlásit všechny služby, které nebudete s místem bývalého bydliště používat. Pokud budete služby přesouvat, zkuste nahlásit přesun, případně nahlaste aspoň změnu trvalého bydliště.
Pokud vlastníte nějakou nemovitost, je potřeba nahlásit změnu trvalého bydliště i na příslušném katastrálním úřadě.
Pokud vlastníte auto, je potřeba navštívit i dopravní inspektorát a nahlásit změnu trvalého bydliště i tam. Případně je třeba i změna v registru vozidel. Změnu si zařiďte rovnou i u řidičského průkazu, a to i přesto, že na něm trvalé bydliště není uvedeno.
Změnu trvalého bydliště je potřeba nahlásit i zdravotní pojišťovně. Stačí tam zajít s dvojící Potvrzení o změně + odstřižená občanka, nahlásit změnu a vyplnit jeden formulář.
Jako živnostník nebo podnikatel se musíte nahlásit ještě na Živnostenský úřad, Finanční úřad a Českou správu sociálního zabezpečení.